Logo
Gratis beleidsanalyse

Externe Vertrouwenspersoon inhuren

Professionele externe vertrouwenspersonen dagelijks bereikbaar

  • Onafhankelijke vertrouwenspersonen
  • Training en advies op maat
  • Breed inzetbaar in verschillende sectoren

Waarom een externe vertrouwenspersoon inhuren?

In Nederland krijgt jaarlijks 1 op de 5 medewerkers te maken met ongewenst gedrag op het werk, zoals pesten, discriminatie en seksuele intimidatie!

Ongewenst gedrag zorgt voor lagere productiviteit, hoger ziekteverzuim en ongewenst vertrek van goede medewerkers. Naast de gevolgen voor de medewerkers kan het ook leiden tot ernstige reputatieschade voor de organisatie. Dit is precies waarom je een externe vertrouwenspersoon inhuurt.

Voorkom torenhoge kosten voor je organisatie en zorg voor een betrouwbare en veilige werkomgeving! Vanaf € 14,90 per maand kun je al een externe vertrouwenspersoon inhuren en helpen we je ongewenst gedrag te voorkomen. Jouw medewerkers kunnen altijd terecht bij een van onze professionals.

De voordelen
Dagelijks bereikbaar

Professionele vertrouwenspersonen, dagelijks bereikbaar van 10:00 tot 20:00 uur.

Eenvoudig een afspraak maken

Eenvoudig en snel een afspraak maken met onze online agenda en (video)bellen vanaf iedere locatie.

Voordelig en goed geregeld

De zorg voor uw personeel bij ongewenst gedrag goed geregeld en tegen de laagste prijs.

Een nieuwe manier van werken met onze externe vertrouwenspersonen

De Vertrouwensdienst is dé oplossing die perfect aansluit op de nieuwe manier van werken! Met handige en bruikbare oplossingen hebben wij onze dienstverlening volledig aangepast aan de mogelijkheden, wensen en eisen van deze tijd. Hierdoor kunnen we jouw medewerkers de beste hulp bieden.

Onze onafhankelijke en professionele vertrouwenspersonen zijn eenvoudig en snel te benaderen via onze online agenda en beveiligde (video)verbinding. Medewerkers kunnen een vertrouwelijk gesprek inplannen wanneer het hen uitkomt en dit gesprek vanaf iedere gewenste plek voeren.

Vanaf € 14,90 per maand is jouw organisatie gegarandeerd van een professioneel en eigentijds vangnet voor ongewenst gedrag en integriteitskwesties. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie en de hoogwaardige kwaliteit die wij kunnen bieden? Bel of mail ons met al je vragen.

Onze werkwijze

1
Plan je afspraak

Ga naar onze online agenda en kies een datum en tijd waarop het jou het beste uitkomt.

2
Vul je gegevens in

Vul je naam, telefoonnummer en e-mailadres in en geef aan bij welke organisatie jij werkzaam bent.

3
Wij bevestigen je afspraak

Je krijgt van ons een bevestiging van je afspraak per e-mail. Mocht het toch niet uitkomen dan kun je via een link in de e-mail je afspraak wijzigen of annuleren.

4
Vertrouwelijk gesprek

Op de door jou gekozen datum en tijd neemt de vertrouwenspersonen contact met je op en kun jij vertellen wat er speelt.

Waarvoor kun je bij jouw externe vertrouwenspersoon terecht?

De vertrouwenspersoon is er om jou te helpen als er sprake is van ongewenst gedrag of integriteitskwesties op het werk. Vaak durft men om verschillende redenen niet snel naar iemand uit de werkomgeving te stappen. Daarvoor kun je bij onze professionals terecht: een onafhankelijk persoon die jou helpt om problemen als ongewenst gedrag op te lossen.

Er is sprake van ongewenst gedrag als jij je door pesten, (seksuele) intimidatie, agressie, geweld of discriminatie onveilig voelt op je werk. Jij bepaalt wanneer er voor jou sprake is van ongewenst gedrag! Voor iedereen ligt de grens namelijk anders.

Daarnaast kun je ook bij de externe vertrouwenspersoon terecht als er bij jou op het werk integriteitskwesties spelen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als er sprake is van diefstal, machtsmisbruik of het overtreden van regels en je hier vertrouwelijk over in gesprek wilt. Onze vertrouwenspersonen tonen te allen tijde empathie en begrip.

Tarieven

Basis
  • Onbeperkt toegang online agenda voor alle medewerkers
  • Digitale personeelsinformatie en wandposters
  • Jaarlijks overzicht van meldingen
  • Toelichtingsgesprek trends en ontwikkelingen in uw organisatie

€ 14,90

Per maand voor de gehele organisatie*

* Alle genoemde prijzen zijn excl. BTW / De kosten voor de gesprekken buiten de bundel zijn € 75,- per uur voor een online gesprek en € 110,- per uur voor een gesprek op locatie. 

Plus
  • Onbeperkt toegang online agenda voor alle medewerkers
  • Digitale personeelsinformatie en wandposters
  • Jaarlijks overzicht van meldingen
  • Toelichtingsgesprek trends en ontwikkelingen in uw organisatie
  • Gratis 5 online gesprekken per jaar

€ 34,90

Per maand voor de gehele organisatie*

* Alle genoemde prijzen zijn excl. BTW / De kosten voor de gesprekken buiten de bundel zijn € 75,- per uur voor een online gesprek en € 110,- per uur voor een gesprek op locatie. 

Premium
  • Onbeperkt toegang online agenda voor alle medewerkers
  • Digitale personeelsinformatie en wandposters
  • Jaarlijks overzicht van meldingen
  • Toelichtingsgesprek trends en ontwikkelingen in uw organisatie
  • Gratis 10 online gesprekken per jaar

€ 54,90

Per maand voor de gehele organisatie*

* Alle genoemde prijzen zijn excl. BTW / De kosten voor de gesprekken buiten de bundel zijn € 75,- per uur voor een online gesprek en € 110,- per uur voor een gesprek op locatie. 

Vandaag nog jouw professionele vertrouwenspersonen inhuren

Onze vertrouwenspersonen hebben ontzettend veel ervaring en een door de Landelijke Vereniging voor Vertrouwenspersonen (LVVV) erkende opleiding afgerond. Met onze professionals weet je dus zeker dat je met kwaliteit te maken hebt. Wij zijn te allen tijde empathisch en begripvol, om goed naar jouw werknemers te luisteren.

De gesprekken die onze vertrouwenspersonen voeren zijn te allen tijde strikt vertrouwelijk. Alleen als er een redelijk vermoeden is van strafbare feiten, heeft de vertrouwenspersoon een meldplicht.

Een gesprek met de vertrouwenspersoon duurt altijd maximaal één uur. Mocht er meer tijd nodig zijn, dan wordt hiervoor een vervolgafspraak gemaakt. Onze vertrouwenspersonen zijn getraind in effectieve en persoonlijke gespreksvoering. De meeste meldingen kunnen daarom al in één of twee gesprekken naar tevredenheid worden afgesloten.

Na afloop van ieder kalenderjaar ontvang je van ons een geanonimiseerd overzicht met daarop het aantal meldingen, de aard van de meldingen, het aantal gesprekken en de gespreksduur. Zo weet jij ook precies wat er speelt binnen jouw bedrijf!

Heb je nog vragen? Neem contact met ons op per telefoon of e-mail. Dan vertellen we graag meer over wat De Vertrouwensdienst voor jouw bedrijf kan betekenen.

Heb je hulp nodig? 

Bekijk onze veelgestelde vragen

Onze online agenda is 24 uur per dag bereikbaar voor het inplannen van een afspraak. Je kunt je afspraak plannen op werkdagen van 10:00 uur ’s ochtends tot 20:00 uur ’s avonds.

Voor informatie over onze dienstverlening zijn we op werkdagen telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 17:00 uur.

Onze dienstverlening is zo ingericht dat de meeste gesprekken met de vertrouwenspersoon via telefoon of videobellen verlopen. Er zijn echter situaties denkbaar dat een gesprek op locatie wenselijk is. In dat geval zal er na telefonisch contact met de vertrouwenspersoon een afspraak worden gemaakt voor een gesprek op locatie bij de werkgever of op een neutrale locatie elders.

Ja, indien u Engels sprekende medewerkers in dienst heeft kunnen die ook bij ons terecht. Onze vertrouwenspersonen zijn prima in staat om ook in het Engels een gesprek te voeren met uw medewerkers.

De gegevens bij uw aanmelding (zoals uw naam, e-mail en telefoonnummer) en de inhoud van de gesprekken behandelen wij strikt vertrouwelijk! Alleen als er sprake is (van een redelijk vermoeden) van een ernstig misdrijf, dan is de vertrouwenspersoon verplicht hier melding van te maken bij justitie of een andere overheidsinstantie.

De werkgever ontvangt jaarlijks een geanonimiseerd overzicht van het aantal meldingen en het aantal gesprekken dat er vanuit de organisatie met ons heeft plaatsgevonden. Wij stellen dit overzicht op een dusdanige manier op dat deze niet tot op persoonsniveau is te herleiden.

Ja, wij houden ons aan alle wetten en voorschriften die van toepassing zijn op de levering van online diensten, inclusief toepasselijke wetgeving met betrekking tot het melden van een beveiligingsincident en de vereisten voor de bescherming van persoonsgegevens. Al onze producten zijn gecertificeerd op groot aantal internationaal erkende standaarden waaronder ISO27001, 270017, SSAE18 SOC2, maar ook aan privacy standaarden zoals ISO27018 en ISO27701.

Onze abonnementen hebben een looptijd van één jaar vanaf de eerste aanmelding en worden telkens automatisch voor een jaar verlengd. Wilt u uw abonnement beëindigen dan dient u dit uiterlijk 14 dagen voor de verlengdatum schriftelijk per brief of per e-mail bij ons aan te geven.

De abonnements- en gesprekskosten worden overzichtelijk weergegeven op de digitale factuur. Hierbij heeft u de mogelijkheid om dit direct te betalen via iDEAL of binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur per bank overschrijving.

U kunt bij het afsluiten van uw abonnement bij ons aangeven na hoeveel gesprekken u een signaal van ons wilt ontvangen. Desgewenst sturen wij een tussentijds geanonimiseerd overzicht van het aantal meldingen. Onze vertrouwenspersoon of één van onze adviseurs kan desgewenst met u in gesprek over de aard van de meldingen en om eventuele vervolgacties te bespreken.

Neem dan gerust contact met ons op per e-mail: info@deonlinevertrouwensdienst.nl of per telefoon op werkdagen van 8:00 tot 17:30 op telefoonnummer 085 130 89 41.

Basis abonnement aanvragen

Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren, door de site te gebruiken stemt u in met ons gebruik van de cookies.